WOW: retailers & stylisten werken samen

nb12-image002-300x175

Op 6 februari hebben interieurarchitect Michiel de Zeeuw (RTL Woonmagazine), INretail en beroepsorganisatie BNS Crisp in de Woonindustrie WOW (Way of Working) gelanceerd. WOW heeft als doel de samenwerking tussen stylisten en woonondernemers te optimaliseren.

De maatschappij verandert en daarmee ook de consument. Die consument wil steeds meer: persoonlijke aandacht, professionele adviezen en op zijn minst een optimale service. In de woonbranche nemen stylisten de zorgen van de consument uit handen door met hun creativiteit en expertise ruimten in te richten. Retailers hebben een prachtige showroom met een diversiteit aan meubelen, woningtextiel, keukens, badkamers en vloeren. Om de samenwerking tussen stylisten en woonondernemers goed te regelen, heeft INretail samen met de beroepsvereniging voor stylisten, BNS Crisp, WOW ontwikkeld. Door deze samenwerking krijgen retailers een soort  ‘buitendienst’.

Beide partijen kunnen zo nóg meer inspelen op de consumentenvraag. Sterker nog, een goede samenwerking tussen retailer en stylist biedt kansen. Zo vergroot de samenwerking het bereik van de retailer: naast de directe consument heeft hij nu ook een ‘indirecte’ consument via de stylist. De stylist kan op zijn of haar beurt tijdens zijn werk gebruikmaken van de showrooms (presentaties, stalen en toebehoren) en van de kennis van de retailer. Winst op vele fronten. Meer informatie

 

Lees ook
Bouwen en nog eens bouwen

Bouwen en nog eens bouwen

Bouwen en nog eens bouwen is met een vermelding in het regeerakkoord zelfs uitgeroepen tot officieel kabinetsbeleid. Zo komt de woningmarkt weer in beweging, is het idee. Maar waarom blijft de crisis op de woningmarkt dan toch voortduren? Bouwen en nog eens bouwen alléén is niet de oplossing, is de verklaring van econoom Josh Ryan-Collins....

'Samen met onze exposanten partnership met retailer versterken'

'Samen met onze exposanten partnership met retailer versterken'

‘De Woonindustrie is er primair voor de zakelijke markt. B-to-b dus, zoals we al sinds meer dan 25 jaar functioneren.’ Daar is Jan Hogenkamp heel helder in. ‘Dit gezegd hebbende, is het duidelijk dat tijden veranderen en dat we als De Woonindustrie, en hele branche trouwens, mee moeten bewegen.’ Wat bedoelt hij daarmee? ‘Het...

Nieuw kennisplatform voor totale retailsector

Nieuw kennisplatform voor totale retailsector

De retailbranche lanceert op initiatief van branchevereniging INretail en Thuiswinkel.org een nieuw kennisplatform voor de totale retailsector: Retail Insiders, laat INretail weten. Het platform biedt een groot aantal rapporten, cijfers, nieuwsberichten en achtergrondinformatie aan over de totale retailsector. Door alle beschikbare retailinformatie...