V&D online terug

V&D online

Terug van weggeweest, maar dan wel alleen online: V&D. Gemikt wordt op actieve consumenten van boven de veertig, logisch want de merknaam zit bij deze groep nog heel goed tussen de oren. V&D online – op 5 september live gegaan – biedt ook woonartikelen op het platform

Een platform, want de initiatiefnemers hebben alles uitbesteed aan de leveranciers die hun producten presenteren, dus er zijn geen kantoren, vrachtwagens of wat dan ook met het V&D-beeldmerk erop. “Echte vriendschap is... elkaar jaren niet zien, maar als je elkaar dan ziet, is het zoals vanouds,” is de openingsregel op de site. Dat is de knipoog naar het verleden, toen V&D in zo ongeveer elke (middel)grote stad een winkel had. Of www.vd.nl het gaat redden tussen de tienduizenden webshops die er al zijn, is afwachten.

Wijnand Jongen, directeur van webwinkelbelangenclub Thuiswinkel.org, vraagt zich in het Algemeen Dagblad van 6 september af wat de toegevoegde waarde van V&D is in een al overvolle e-commercemarkt. “Zit dat in de prijs, de branding, het aanbod, de klantenservice of het klantenloyaliteit?” Hij spreekt van een “grote uitdaging” om er op het web een succes van te maken.

Thema's
Meer over