‘Ultiem woongeluk’

20-11-2020
 ‘Ultiem woongeluk’

Goossens Wonen & Slapen presenteert zich met een voor het bedrijf nieuwe boodschap aan de consument. De retailer profileert zich nadrukkelijk als aanbieder van ‘ultiem woongeluk’, bereikbaar ‘voor iedere generatie’. Volgens marketing coördinator Sabijn van Gerwen van de firma Goossens wil het bedrijf zo een bijdrage leveren aan interieurs die blijvend voldoen aan de wensen van de gebruikers.
 ‘Ultiem woongeluk’
‘We geloven dat je pas echt gelukkig bent in een huis, dat is ingericht met meubels die bij je passen. Een persoonlijk interieur waar je echt thuis kunt komen’, aldus Van Gerwen. Woonideeën zijn voortdurend in ontwikkeling, meent ze. ‘Consumenten passen interieurs aan aan de eigen veranderende inzichten, aan een nieuwe fase in hun leven of omdat ze zich door hun omgeving laten inspireren. We bieden met Goossens in onze winkels een ruim assortiment. We nodigen onze klanten dan ook nadrukkelijk uit om binnen de mogelijkheden volop te variëren in de uitvoering van de meubels van hun keuze.’ Meubels kunnen zodanig gepersonaliseerd worden, aldus Van Gerwen, dat eindgebruikers daarmee voor zichzelf het ‘ultieme woongeluk’ kunnen realiseren. 

Duurzaam
De onderneming legt in het bedrijfsbeleid een zwaar accent op het thema duurzaamheid. Goossens heeft de ambitie om zich in 2030 te kunnen profileren als ‘de meest duurzame retailer in de woonbranche’. Het bedrijf wordt naar eigen zeggen ‘hoog gewaardeerd’ door het publiek. Dat zou onder meer blijken uit de toekenning van de titel ‘Retailer of the Year’ voor beste webshop in de categorie ‘Slapen’. Goossens telt ongeveer zeshonderd medewerkers. 
Generaties
De retailer voert campagne met als pay-off ‘eindelijk thuis’. Volgens haar wil het bedrijf daarmee onderstrepen ‘hoe heerlijk het is om eindelijk thuis te zijn’ na een inspannende activiteit. ‘Verschillende generaties’ bezoekers van de twintig ‘inspiration stores’ en van de webshop van Goossens ‘vinden er het design en het comfort waar ze naar op zoek zijn’ en ‘altijd voor een betaalbare prijs’. ‘We zijn er voor onze klanten. Onze adviseurs helpen op de zoektocht naar een uniek en persoonlijk interieur.’ 

Ter gelegenheid van het 65-jarig bestaan van het bedrijf, richtte Goossens dit najaar de zogeheten leefruimtes opnieuw in van het Ronald McDonald Huis in Veldhoven. Het bedrijf probeerde met het initiatief ‘een fijn thuisgevoel te creëren’ voor families van jonge patiënten in het Maxima Medisch Centrum met vestigingen in Eindhoven en Veldhoven. Goossens zette voor de realisatie van de nieuwe interieurs een aantal sponsoracties op. De opbrengst werd door het winkelbedrijf verdubbeld. De ruimtes werden op aangeven van interieurstylisten van Goossens voorzien van ‘mooie, duurzame en kindvriendelijke meubels’, uitgevoerd in aaibare stoffen die zorgen voor optimaal comfort en die tegen een stootje kunnen’.

 ‘Ultiem woongeluk’
 ‘Ultiem woongeluk’