Twaalf trends voor kerstmis, door trendwatcher Sandra Könings

Schermafbeelding-2017-05-02-om-09.36.57-225x300

Op Christmasworld waren twaalf duidelijke trends te ontwaren. Op de beurs in Frankfurt  was zoals gebruikelijk veel traditioneel kerstspul te vinden in rood en wit. Zeker voor de Duitse markt blijven deze kleuren altijd populair. Verder was de alomtegenwoordige trend hygge zichtbaar en werd duidelijk dat met kerst heel veel mag: hout, goud, groen en blauw zijn stuk voor stuk trends.

Trend 1: Traditie

Kerst is altijd groot en commercieel. Rood staat voor het typische kerstgevoel. De kleur is dit jaar iets speelser en frisser en wordt veel gecombineerd met wit.

Trend 2: Wit

Wit is er in veel verschillende vormen. Puur en natuurlijk in heel veel varianten, van gezellig tot design. De meer urban kant van wit is stoerder en combineert wit met grijzen en zwart. Dominant: knus en gezellig al dan niet met een laagje sneeuw en soms wat zacht grijs. Een nieuwe term voor gezelligheid is hygge.

Trend 3: Puur Natuur

De hang naar puur natuur is er in meerdere thema’s en is dus echt dominant. Heel veel hout, leer en bont en grove structuren dragen bij aan een warm, kleurloos verhaal. Hout wordt gebruikt in zijn ruigste vorm en gecombineerd met veel andere neutralen, ook met textiel.

Benieuwd naar de laatste 9 trends? Lees het aanstaande vrijdag in de nieuwe Home & Living! Nog geen abonnee? Klik hier!

 

 

 

 

Gerelateerde artikelen
Trendlezing: Spotlight op het Accessoire

Trendlezing: Spotlight op het Accessoire

In de lezing Spotlight op het Accessoire door Ellen Haeser (Studio Haeser) staan accessoires centraal. Of liever: de rol van het accessoire, in een tijd waarin we allemaal beseffen dat we zowel op kleding als interieurgebied wel wat mogen consuminderen. Haeser, al jaren werkzaam in de textiel, mode en lifestyle branche gaat in op trends en toepassingen,...

Cursus meer doen met groen!

Cursus meer doen met groen!

Ondertussen is groen onmisbaar in onze interieurs. En dan gaat het niet over groene meubels of groene muren, maar groene planten! De plant is jarenlang weggeweest, maar staat nu weer volop in de belangstelling. Niemand kijkt meer op van de term urban jungle en ook in de retail en horeca heeft het groenvirus toegeslagen. Hoe komt dit? Wat zijn de sociale...

Alles is bedacht

Alles is bedacht

Alles is bedacht, alles is ontworpen. Tenminste, alle spullen, elke kandelaar, elke vaas, elk glas, elke kapstok, elk kussen en elk tapijt: iemand heeft erover nagedacht. Over vorm, materiaal, kleur, gebruik. In de nieuwe Home & Living besteden we veel aandacht aan degenen die aan het begin van die producten, staan, de ontwerpers. Een is inmiddels...

Stof tot nadenken

Stof tot nadenken

Indian Summer, Enlightenment, Smart Media: in een levendig en inspirerend seminar op 5 juni aanstaande deelt Lidewij Edelkoort haar visie op trends, design, kleur, vorm en materiaal voor het winterseizoen 2019/2020.  Bedoeld voor designers, directeuren, retailers, fabrikanten … voor iedereen die zich bezighoudt met de toekomst van zijn of haar organisatie...

Opvallend op Heimtextil 2018

Opvallend op Heimtextil 2018

Walhalla van textiel... Met Heimtextil was Frankfurt een week lang het textielwalhalla van de wereld. Duizenden internationale exposanten van allerlei pluimage toonden in elf immense hallen hun nieuwste collecties, technieken en dessins. Wat viel interieurstylist Nathalie Schalke op? De toekomst… Nieuwe technologieën maken het mogelijk dat textiel...