The Power Of Color

Vakbladen.com-HL-Design-Post-KLEIN-300x150

De kleur van een product is in hoge mate bepalend voor de uitkomst van de aankoopbeslissing. Consumenten wegen kleur zwaarder dan vorm, nummers en woorden. Dat is een les uit de psychologie. De waarde van kleur moet dan ook niet onderschat worden, vinden ze bij DesignPost Amsterdam.

Het interieurcollectief organiseert voor donderdag 17 mei een bijeenkomst onder de titel ‘The Power of Color’, met inleidingen van Bart van Tigchelt (Color Navigator) en  Christoph Brach (Raw Color). DesignPost AmsterdamCruquiusweg 111 in Amsterdam. Aanvang 17.30 uur. Aanmelden kan hier.

Lees ook
Collectie Hülsta in 2000 kleuren

Collectie Hülsta in 2000 kleuren

Meubelmerk Hülsta introduceert de nieuwe collectie FONIS. Het meubelmerk staat bekend om de modulaire meubels die verkrijgbaar zijn in een grote hoeveelheid materialen en kleuren. Maar met collectie FONIS overtreft het bedrijf zichzelf. De producten uit de collectie zijn beschikbaar in meer dan 2000 kleuren.  De kasten van FONIS zijn beschikbaar...

Kleur van het jaar

Kleur van het jaar

Kleureninstituut Pantone heeft de kleur Living Coral benoemt tot kleur van het jaar 2019. Volgens Pantone symboliseert de kleur onze ‘aangeboren behoefte aan optimisme en vreugdevolle bezigheden.’ Het is een schakering van oranje met een gouden ondertoon, die, zo stelt Pantone, tegenwicht moet bieden aan de sterk gedigitaliseerde wereld....

TweeDoek

TweeDoek

Het bedrijf Vij5 ontwikkelde de TweeDoek. Dit bijzondere product heeft twee functies. Het is namelijk een theedoek en een handdoek in één. Aangezien het product inmiddels bijna uitverkocht is heeft het bedrijf besloten een nieuwe serie te gaan maken. Maar wat worden de nieuwe kleuren van deze serie? Om de designliefhebber bij deze keuze...