
Dennis Poffers, de nieuwe sales manager van Haarhuis & Jansen, heeft de beddenmarkt de laatste jaren zien veranderen. Goedkopere slaapsystemen en tegelijk een sterkere roep om duurzaamheid, om twee belangrijke veranderingen te noemen. Poffers en Haarhuis & Jansen kiezen daarin hun eigen weg.

Niet meegaan in prijzengeweld
Poffers en zijn drie collega-verkopers komen regelmatig bij hun klanten over de vloer. “We zijn maar een van de vele merken in de winkel. We zijn continu bezig om de focus op onze merken te houden. De samenwerking gaat verder dan mensen trainen. Hoe gaan ze met advertentiebeleid om? Hoe bereik je mensen op een goede manier. We willen meer zijn dan een beddenleverancier, we willen onze klanten echt helpen. Daarbij worden we ondersteund door twee enthousiaste dames op kantoor.”
Prijzen enorm ingezakt
Die aanpak lijkt vruchten af te werpen gezien de stijging van het aantal winkels dat bedden en matrassen van Haarhuis & Jansen verkoopt. Maar er zit meer achter die groei. “De laatste jaren zijn in beddenland, en die trend is al voor 2010 ingezet, de prijzen van bedden enorm ingezakt. Wij zijn juist de andere kant op gegaan en dat spreekt veel winkeliers aan. Als je meegaat in het prijzengeweld, ben je nooit de goedkoopste.”
Foto’s: Viking en Hypnos
Lees het volledige interview met Dennis Poffers in Meubel + nr4.

- Bekijk ook
- haarhuisenjansen.nl