Strategische partner

03-11-2021
Nederlands MerkGoed (NMG), een participatiemaatschappij die zich richt op het bouwen
Nederlands MerkGoed (NMG), een participatiemaatschappij die zich richt op het bouwen

Riverdale heeft in Nederlands MerkGoed een sterke strategische partner gevonden, waarmee de komende jaren zal worden gewerkt aan een nieuwe strategie om het bedrijf weer in de top van de home & living branche terug te brengen.

Nederlands MerkGoed (NMG), een participatiemaatschappij die zich richt op het bouwen
Nederlands MerkGoed (NMG), een participatiemaatschappij die zich richt op het bouwen

Nederlands MerkGoed (NMG), een participatiemaatschappij die zich richt op het bouwen van sterke consumentenmerken, neemt een significant belang in Riverdale en heeft het bedrijf in de afgelopen maanden geholpen om een nieuwe strategische koers uit te zetten.

Marcel Bregman van Riverdale: ‘De afgelopen twee jaar zijn, mede door Corona, best zwaar geweest. We hadden daarbij te veel hooi op onze vork genomen waardoor we focus verloren, met omzetdaling als gevolg. Met de komst van NMG is er een duidelijke lijn en visie neergezet, waarbij de focus meer komt te liggen op woonaccessoires, geurproducten en klein-meubelen. We willen het merk weer volop onder de mensen brengen, wat we onder meer zullen doen door ons meer te richten op het gifting segment’.

Onderdeel van de nieuwe strategie is ook dat Riverdale als merk zichtbaarder zal worden in de media. Er wordt in samenwerking met NMG een campagne ontwikkeld, waarmee de nieuwe positionering helder op het netvlies van de consument zal komen.