Stof tot nadenken

lidewij-300x248

Indian Summer, Enlightenment, Smart Media: in een levendig en inspirerend seminar op 5 juni aanstaande deelt Lidewij Edelkoort haar visie op trends, design, kleur, vorm en materiaal voor het winterseizoen 2019/2020.  Bedoeld voor designers, directeuren, retailers, fabrikanten … voor iedereen die zich bezighoudt met de toekomst van zijn of haar organisatie en die trends & toekomstverkenningen als succesfactor daarvoor wil inzetten. De visie van Lidewij Edelkoort geeft stof tot nadenken voor nu en voor de toekomst. De internationaal gerenommeerde trendonderzoeker en –voorspeller staat onder meer stil bij de essentiële kleuren en kleurcombinaties, de belangrijkste beslissing in design. Ze laat zien wat de invloed is van smart media op ons leven, en hoe onze manier van werken en wonen daardoor is veranderd en zal blijven veranderen.

Edelkoort ontwikkelt toekomstvisies over levensstijlen – ze begon op 21-jarige leeftijd op de modeafdeling bij de Bijenkorf in Amsterdam en is inmiddels uitgegroeid tot een van de meeste gevraagde  trendexpert. Wereldwijd heeft ze klanten, vooral luxemerken en massaketens in mode, auto’s, cosmetica, elektronica en zelfs banken. En ze is een graag geziene spreker op conferenties, beurzen en lezingen in het buitenland.

wat, waar & wanneer? Enlightenment - Lidewij Edelkoort, op dinsdag 5 juni van 10.30u tot 15.15u. In theater de Meervaart, Meer en Vaart 300, Amsterdam. Tickets: € 350 p.p. ex btw, inclusief trendboekje Aanmelden kan hier

 

Lees ook
Spotlight

Spotlight

Op 10 en 11 maart vindt in de Beursfabriek in Nieuwegein Spotlight plaats. Hier presenteren een groot aantal bedrijven o.a. woonaccessoires, design artikelen en lifestyle producten. Na Spotlight kunnen geïnteresseerden altijd nog even langs bij de naastgelegen Woonindustrie, die tijdens dit  vakevent ook haar deuren opent.  Op Spotlight...

Kleur van het jaar

Kleur van het jaar

Kleureninstituut Pantone heeft de kleur Living Coral benoemt tot kleur van het jaar 2019. Volgens Pantone symboliseert de kleur onze ‘aangeboren behoefte aan optimisme en vreugdevolle bezigheden.’ Het is een schakering van oranje met een gouden ondertoon, die, zo stelt Pantone, tegenwicht moet bieden aan de sterk gedigitaliseerde wereld....

Niet duurzaam? In de prullenbak

Niet duurzaam? In de prullenbak

Het begon zes jaar geleden met de verkoop van houten kettinkjes. Inmiddels is All Things We Like uitgegroeid tot een designlabel met een visie: spullen maken die iets bijdragen aan de wereld. Voor grafisch ontwerper en oprichter Janneke van der Heijden (37) geldt: ze maakt iets duurzaam en als dat niet kan, gaat het ontwerp de prullenbak in. tekst...