Project voor betere verkooppunten in buitenstad

nb13-logo_vitale_buitenstad-300x76

Medio januari lanceerden INretail en Bureau Stedelijke Planning het project ‘Vitale Buitenstad’. Het doel is om retailers, beleidmakers en vastgoedeigenaren te helpen het evenwicht te verbeteren in vraag en aanbod van de buitenstad. Vitale Buitenstad is een vervolg op onderzoek uit 2015 naar de wenselijke ontwikkelingen in de decentrale retail.

Bijna de helft (48%) van de winkelmeters in ons land bevindt zich in de buitenstad. Net als in de binnensteden en dorpskernen is ook in de buitenstad sprake van te veel winkelmeters en andere typen verkooppunten. De buitenstad heeft minder, maar wel betere verkooppunten en gebieden nodig. Veranderend consumentengedrag en verdergaande digitalisering vragen om maatregelen.

INretail en Bureau Stedelijke Planning gaan samen met projectpartners via onderzoek en werksessies met deskundigen en belangstellenden kennis over de buitenstad vergaren. Ook gaan zij een gezamenlijke koers bepalen en instrumenten verzamelen of ontwikkelen die in de praktijk helpen bij het nemen van lokale maatregelen. Op 1 oktober 2018 worden de uitkomsten van het onderzoek gepresenteerd tijdens het congres Vitale Buitenstad.

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor deelname aan de werksessies en het bepalen van effectieve instrumentaria. Meer informatie

Lees meer artikelen over
Gerelateerde artikelen
Prominente sprekers

Prominente sprekers

Staatssecretaris Mona Keijzer (CDA, Economische Zaken) is een van de prominente gasten op INretail Reflection. De branchevereniging viert met het evenement het eeuwfeest van de organisatie. Behalve Keijzer is ook PSV-directeur Toon Gerbrands gevraagd om te komen vertellen over zijn strategie om de kwaliteiten van zijn voetbalbedrijf te borgen. Behalve...

WOW: retailers & stylisten werken samen

WOW: retailers & stylisten werken samen

Op 6 februari hebben interieurarchitect Michiel de Zeeuw (RTL Woonmagazine), INretail en beroepsorganisatie BNS Crisp in de Woonindustrie WOW (Way of Working) gelanceerd. WOW heeft als doel de samenwerking tussen stylisten en woonondernemers te optimaliseren. De maatschappij verandert en daarmee ook de consument. Die consument wil steeds meer: persoonlijke...