Producent opent eigen winkel

Stad

Witgoedproducent Miele wil op termijn meer winkels in stadscentra in gebruik nemen. De producent opende onlangs een ‘experience store’ in Amsterdam, de eerste van het bedrijf in Europa.

De ervaringen die aldus worden opgedaan, moeten fungeren als basis voor mogelijk meer ‘experience stores’ van de Duitse fabrikant. De winkel aan de Van Baerlestraat in Amsterdam is geen verkoopcentrum, consumenten kunnen er vooral kennis maken met de eigenschappen van het witgoed en zich over de apparatuur laten informeren. Topman Markus Miele van het bedrijf mikt met het initiatief op vooral jonge consumenten. Hij heeft het in het blad RetailTrends over een ‘verkenning van de markt’. ‘We kijken hoe consumenten op het concept reageren. Over een paar maanden kunnen we zeggen wat werkt. En wat we kunnen verbeteren.’ Het bedrijf wil bevindingen mogelijk gaan verwerken in bestaande witgoedwinkels van Miele.

Thema's
Lees ook
Opening vernieuwde winkel Kwantum

Opening vernieuwde winkel Kwantum

Op donderdag 14 maart opent Kwantum een vernieuwde winkel in Tilburg.  'Klanten kunnen hier alle mogelijkheden, stoffen, dessins en technische details van de materialen uit onze uitgebreide collectie, zintuiglijk beleven', aldus Kwantum-directeur Rob Berns. 'Dat is precies zoals je van een marktleider mag verwachten'. Daarnaast besteedt Kwantum...

Nieuwe aandacht buitengebied

Nieuwe aandacht buitengebied

Er gaat momenteel zoveel aandacht naar de ontwikkeling van stadscentra, dat het buitengebied daar aan onderdoor dreigt te gaan. Plannenmakers zijn bezig met een strategie om consumenten weer vaker naar de rand van de stad te krijgen. Het plan voor de revitalisering van de buitenstad wordt opgesteld op initiatief van INretail en het bedrijf Bureau Stedelijke...