Private label voor Flinders

Flinders\

Flinders lanceert dit jaar een private label. Zo wil Flinders de focus leggen op het ontwikkelen van een eigen identiteit. Het label zal vooral uit exclusieve meubels en gelimiteerde edities van samenwerkende designlabels bestaan. Deze producten zullen samen met de leveranciers in beperkte oplage geproduceerd worden. 'Hiermee kunnen we een Flinders stempel drukken op de meubelmarkt en meer identiteit ontwikkelen. Dit is noodzakelijk om te kunnen overleven in de woonbranche,' aldus CEO Geert-Jan Smits. 

De omzet van Flinders is in 2018 bovendien met 30% gestegen. Deze groei kwam volgens het bedrijf uit alle kanalen. Zo heeft bijvoorbeeld de online inspiratieomgeving van het bedrijf in 2018 vier keer meer bezoekers getrokken dan in 2017. Ook de uitbreiding van het assortiment duurzaam en refurbished design en de groei buiten Nederland heeft gezorgd voor meer omzetgroei. 

 

Thema's
Lees ook
Groei omzet groothandels

Groei omzet groothandels

Groothandels behaalden in het eerste kwartaal van 2019 ruim 3% meer omzet dan in dezelfde periode een jaar eerder, meldt het CBS. Ten opzichte van de laatste drie kwartalen van 2018 is de hoogte van de omzetgroei iets gedaald. Desondanks is er sinds het derde kwartaal van 2015 wel sprake van groei in deze sector. De omzet voor groothandels in Non-Food...

Omzetstijging detailhandel

Omzetstijging detailhandel

De detailhandel heeft in maart 2019 4,4% meer omgezet dan in maart 2018, meldt het CBS. Voor non-food winkels was de omzet bijna 3% hoger dan in maart 2018. De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in meubels en woninginrichting realiseerden de grootste omzetstijging. Doe-het-zelf-, keukens-...

Groei webwinkels 2018

Groei webwinkels 2018

Nederlandse consumenten kochten in 2018 voor 1,6 miljard euro in bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is een groei van 17% ten opzichte van 2017, meldt het CBS. Wel is de omzetgroei minder hoog dan in eerdere jaren. De Nederlandse webwinkels bereikten een omzetgroei van 18%. Ook voor de Nederlandse webwinkels vlakt de omzetgroei...