Positieve reacties Maison & Objet

Maison & Objet

De nieuwe indeling van vakbeurs Maison & Objet in Parijs is volgens de organisatie door zowel bezoekers als exposanten goed ontvangen. Er werd voor het eerst een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de onderdelen ‘Maison’ en ‘Objet’.

De strakke verdeling is doorgevoerd om de doelmatigheid van een beursbezoek te bevorderen. En om ‘de bezoekersbeleving te bevorderen’ en het doen van ‘nieuwe ontdekkingen’ te stimuleren. Bij de entree van iedere beurshal waren presentaties opgezet van nieuwe producten. Van de 3000 exposanten stellen zo’n 500 deelnemers daar materiaal voor beschikbaar. Helemaal tevreden zijn ze bij ‘Maison & Objet’ nog niet. De eerste aanpassingen, op basis van reacties van deelnemers en bezoekers, in de nieuwe beursformule worden reeds doorgevoerd  bij de volgende M&O, in januari 2019.

Thema's
Meer over
Lees ook
Niet duurzaam? In de prullenbak

Niet duurzaam? In de prullenbak

Het begon zes jaar geleden met de verkoop van houten kettinkjes. Inmiddels is All Things We Like uitgegroeid tot een designlabel met een visie: spullen maken die iets bijdragen aan de wereld. Voor grafisch ontwerper en oprichter Janneke van der Heijden (37) geldt: ze maakt iets duurzaam en als dat niet kan, gaat het ontwerp de prullenbak in. tekst...

Maison & Objet 2016: Vakbeurs ontkomt niet aan grimmig stadsbeeld

  Dat Parijs nog altijd last heeft van terreurdreiging was niet alleen merkbaar aan het straatbeeld met veel militairen en politie in vol ornaat. Ook het beurscomplex van Villepinte, thuisbasis van Maison & Objet, had veel beveiligers die rondliepen, zij het zonder machinegeweren. Parijs trekt minder toeristen, de beurs had ook minder bezoekers. Dat is jammer, want er was weer veel te zien op meubelgebied. Centrale thema’s: hout is hot, ontwerp met een knipoog is populair en zowel sobere kleuren als goud en glimmend doen het goed. Een eerste indruk van de beurs is komende vrijdag te...