Opmerkelijk

Opmerkelijk-225x300

Lef kun je haar niet ontzeggen. Ze doet ferme uitspraken. Jorien Huigen richtte een eigen merk bedtextiel op (JOARZ), want volgens haar is saaiheid schering en inslag als het om deze productgroep gaat.

In het Algemeen Dagblad van 13 juni jl. zegt Huigen onder meer: “Ik kwam er achter dat slechts een handjevol producenten de markt domineert. Die leggen de focus vooral op hoe het beddengoed eruitziet: een mooie print of het merkje dat er op staat. Terwijl het wat mij betreft zou moeten gaan om kwaliteit.”

Volgens haar is het onmogelijk om voor 20 euro onder goede milieu- en arbeidsomstandigheden een dekbedovertrek te maken. Op de vraag van de journalist waarom Huigen zélf met bedtextiel aan de slag is gegaan, antwoordt ze: “Ik heb een inkoopachtergrond en wist daardoor van de marges op beddengoed. Die zijn absurd hoog. Soms gaat de prijs wel tien, vijftien keer over de kop.”

En, schrikken bestaande marktspelers van haar? “Dat vraag ik me af, ik ben natuurlijk maar een kleine speler. Maar de producenten hebben wel door dat er reuring is op de markt. Het ging decennialang op dezelfde manier; nu zijn er toch wat zaken aan het verschuiven. Maar bang? Ik denk eerder dat ze juist de samenwerking opzoeken. Ik sluit niet uit dat ik zelf ooit onderdeel word van zo’n grote producent. […] Ik snap best dat ze zo opereren; zo gaat het gewoon al jaren en het was succesvol tot nu toe. Mijn doel is om de mensen beter over de kwaliteit van beddengoed te informeren. Als ik daar de schaalvoordelen en het netwerk van een grote producent voor kan gebruiken, graag.”

Lees meer artikelen over
Gerelateerde artikelen
Dusk till Dawn

Dusk till Dawn

JCK Brand Company breidt het portfolio uit met een nieuw merk op het gebied van beddengoed en bedtextiel: Dusk till Dawn. Het merk is het tweede 'slaapmerk' van het Doetinchemse bedrijf. De producten worden in Nederland ontworpen en geproduceerd. Het beddengoedassortiment bestaat uit kussens en dekbedden in verschillende formaten, uitvoeringen en vullingen....

JWR Bedden.nl gaat samenwerking aan met Soraya Dream Collection

JWR Bedden.nl gaat samenwerking aan met Soraya Dream Collection

JWR Bedden.nl, werkt sinds begin deze maand samen met Soroya Dream Collection. “Met trots kunnen we dit melden”, vertellen de eigenaren van JWR Bedden.nl en dat zijn Jan en Wanda Roosenburg. Soraya Dream Collection is een dynamisch familiebedrijf, gevestigd in de Belgische plaats Hoepertingen. Het bedrijf is in 15 jaar tijd volgens het ondernemersechtpaar...

Nieuwe start JMA Benelux

Nieuwe start JMA Benelux

“We hebben een goede nieuwe start gemaakt en pakken nu verder door”, zegt Frank van Ballegooyen van JMA Benelux.De naam JMA zullen de meesten van u kennen als Portugese leverancier van bad- en keukentextiel. Maar vanaf dit jaar wil JMA ook de bedtextielmarkt gaan veroveren met een nieuwe lijn bedtextiel onder een bekend Nederlands textielmerk: Elias....

Oplossing voor slaapverstoorders

Oplossing voor slaapverstoorders

Begin 2014 kwam groothandel Veenma Bed- & Badtextiel uit Tilburg met een nieuw product op de markt: SmartSleeve. Een product dat in België is ontwikkeld in samenwerking met de Bekaert Academy. SmartSleeve is een intelligente matrasbeschermer met een driedimensionale textuur die ervoor zorgt dat ‘slaapverstoorders’ minder kans krijgen. De collectie...

Private label concepten

Private label concepten

Private label beddenfabrikant Bedding Concepts organiseerde van 1 tot en met 3 juni samen met de Firma Dommelin (bedtextiel), The House Of Furniture (lifestyle meubelen) en de Gebr. Jonk (dekbedden en kussens), haar jaarlijkse huisshow. Het bijzondere aan de samenwerking is dat de bedrijven allemaal gespecialiseerd zijn in huiscollecties. Uiteraard...