Online matrassenaanbieders ook in fysieke winkel

matras

Nederlandse matrassenaanbieders zien potentie in een omnichannelstrategie. In Amerika bieden verschillende online matrassenverkopers hun matras nu aan in fysieke winkels, illustreert zakentijdschrift Forbes.com met enkele voorbeelden. Ook bedrijven in Nederland zien deze trend, zo blijkt. 

'Je merkt toch dat klanten vaak meer vertrouwen hebben in een fysieke winkel. Ze vinden het fijn om een matras in de winkel uit te proberen. Bovendien moeten online aanbieders ook kijken naar de retourkosten. Die zijn altijd hoger wanneer bestellingen alleen online worden gedaan, dan wanneer iemand het matras in een winkel al eens heeft uitgeprobeerd.’, laat Joep Verbunt, oprichter van Matt Sleeps uit Amsterdam weten. Matt Sleeps is één van de bedrijven die online matrassen verkopen. Matt Sleeps biedt de matrassen voorlopig nog niet aan in de fysieke winkels. Andere voorbeelden van online matrassenaanbieders die actief zijn in Nederland zijn matrassenbedrijven Emma uit Frankfurt en Simba matras uit Amsterdam. Deze matrassen zijn wel in verschillende winkels verkrijgbaar. 

In Amerika is deze trend duidelijk zichtbaar, vermeldt forbes.com. Belangrijke redenen voor de keuze om met een fysieke winkel samen te werken zijn de hogere retour- en leveringskosten en de concurrentie van andere online aanbieders.

Meer over dit onderwerp kunt u lezen in de Meubel+ van 29 maart. 

Lees ook
Online als volwaardig handelskanaal

Online als volwaardig handelskanaal

Meer dan de helft van de consumenten in de EU bedient zich met goederen en diensten die online worden aangeboden, stelt het CBS vast. Ondernemers die hun klanten virtueel wil blijven ontmoeten, moeten daarvoor een online strategie zien te ontwikkelen die vooral effectief dient zien. Makkelijker gezegd dan gedaan, laat de praktijk zien. Deze zomer...

Omzetstijging detailhandel

Omzetstijging detailhandel

De detailhandel heeft in maart 2019 4,4% meer omgezet dan in maart 2018, meldt het CBS. Voor non-food winkels was de omzet bijna 3% hoger dan in maart 2018. De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in meubels en woninginrichting realiseerden de grootste omzetstijging. Doe-het-zelf-, keukens-...

Groei webwinkels 2018

Groei webwinkels 2018

Nederlandse consumenten kochten in 2018 voor 1,6 miljard euro in bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is een groei van 17% ten opzichte van 2017, meldt het CBS. Wel is de omzetgroei minder hoog dan in eerdere jaren. De Nederlandse webwinkels bereikten een omzetgroei van 18%. Ook voor de Nederlandse webwinkels vlakt de omzetgroei...