Omzet woonbranche stabiel

winkelend publiek

De omzet van de winkels in non-food groeide in augustus met 2,1 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 2,4 procent hoger dan een jaar eerder. De winkels in meubels en woninginrichting hebben ongeveer hetzelfde omgezet als in augustus 2017, aldus het CBS.

De winkels in kleding realiseerden in augustus de grootste omzetstijging. Daarnaast was ook de omzet van winkels in consumentenelektronica, drogisterijen, winkels in schoenen en lederwaren, winkels in recreatie-artikelen en de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren hoger dan een jaar eerder.

De online omzet was in augustus bijna 20 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben bijna 14 procent meer omgezet. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met bijna 32 procent.

Thema's
Lees ook
Toename ondernemersvertrouwen

Toename ondernemersvertrouwen

Het ondernemersvertrouwen is in het tweede kwartaal van 2019 iets hoger dan in het kwartaal ervoor, meldt het CBS op basis van de Conjunctuurenquête Nederland onder ondernemers in het niet-financiële bedrijfsleven. Aan het begin van het tweede kwartaal van 2019 neemt het ondernemersvertrouwen met 1,4 punt toe tot 12,0. Het ondernemersvertrouwen...

Omzetstijging detailhandel

Omzetstijging detailhandel

De detailhandel heeft in maart 2019 4,4% meer omgezet dan in maart 2018, meldt het CBS. Voor non-food winkels was de omzet bijna 3% hoger dan in maart 2018. De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in meubels en woninginrichting realiseerden de grootste omzetstijging. Doe-het-zelf-, keukens-...

Groei webwinkels 2018

Groei webwinkels 2018

Nederlandse consumenten kochten in 2018 voor 1,6 miljard euro in bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is een groei van 17% ten opzichte van 2017, meldt het CBS. Wel is de omzetgroei minder hoog dan in eerdere jaren. De Nederlandse webwinkels bereikten een omzetgroei van 18%. Ook voor de Nederlandse webwinkels vlakt de omzetgroei...