Offline service stimuleert online kopen

29-01-2020
Offline service stimuleert online kopen

Het afgelopen jaar groeide het aantal online aankopen in de woonbranche met 15%. 
Offline service stimuleert online kopen
Dit toont de Thuiswinkel Markt Monitor uit het derde kwartaal van 2019 aan. Ook in de raamdecoratiebranche stijgt het online aandeel. Zo heeft online raamdecoratiespecialist Veneta.com in het afgelopen jaar een enorme groei doorgemaakt. Niet alleen standaardmaten, maar ook maatwerk wordt steeds meer online besteld. Het aanbieden van offline services, zoals een gratis adviesafspraak, maakt het toegankelijker voor de online consument om grotere uitgaven te doen. De gratis meetverzekering die Veneta.com biedt, speelt hier ook een grote rol in. Uit gegevens van Statista blijkt dat specifiek voor de woonbranche geldt dat de gemiddelde online bestelwaarde €598,91 per persoon bedraagt. De Thuiswinkel Markt Monitor toont aan dat de bestelwaarde met 9,8% is gestegen in vergelijking tot 2018. Een andere trend in de online markt is het stijgende aantal mobiele transacties. In 2019 werd 38% van alle online aankopen via een mobiel gedaan, een stijging van 9% ten opzichte van 2018. Voor Veneta.com geldt dat in 2019 een derde van alle transacties via mobiel werd gedaan.