Moderne klant uitdaging voor ‘De nieuwe verkoper’

WoonWerk

De interieurmarkt is van een aanbodgestuurde markt veranderd in een vragersmarkt. Daarin moet de nieuwe verkoper zowel off- als online verkopen. Dit betekent dat hij multimediale mogelijkheden optimaal benut en servicegericht is. Ondertussen is de koper duidelijk online georiënteerd en mondiger geworden. Daarmee is de klant aan zet. Het zijn enkele conclusies van de gehouden discussie rondom het thema ‘De nieuwe verkoper’ door prominenten in de woondetailhandel. Vakweekblad Meubel doet verslag van het gesprek in editie 18 en zet de veertien eigenschappen die de nieuwe verkoper moet hebben op een rijtje.

Meer over
Lees ook
Flinders gaat eigen tweedehandsjes verkopen

Flinders gaat eigen tweedehandsjes verkopen

Webshop Flinders gaat tweedehands designmeubelen van b2b-klanten doorverkopen op het platform. Eventueel reinigen en repareren van de meubelen wordt door Flinders gedaan om de artikelen zo een tweede leven te geven. Met de verkoop van de tweedehandsjes wil verwacht Flinders een extra omzet in Nederland en België te genereren van 200.000 euro. “Wij...

Martin Liefhebber blikt terug op zijn directeurschap van WoonWerk

Martin Liefhebber blikt terug op zijn directeurschap van WoonWerk

Met ingang van 1 augustus is er een einde gekomen aan WoonWerk. Het bureau, in 1992 opgericht als ondersteuner van de woonbranche op het gebied van, onder andere, opleiden, arbo zaken en marktonderzoek en advies aan retailers, werd gefinancierd vanuit het sociaal fonds voor de woonbranche. Een gestaag krimpend sociaal fonds betekent nu het einde van...