Meer omzet voor EU-webwinkels

Vakbladen.com-stijgende-grafiek-300x300-250x250

Nederlandse consumenten kochten in het derde kwartaal van 2018 voor ongeveer 406 miljoen euro in bij EU-webwinkels buiten Nederland. Dit is 14% meer dan in het derde kwartaal van 2017, meldt het CBS. In de eerste drie kwartalen van 2018 werd bijna 16% meer omgezet dan in dezelfde periode in 2017. 

Ook de internetverkopen van in Nederland gevestigde webwinkels zijn sterk gegroeid. Over de eerste drie kwartalen van 2018 werd ruim 14% meer omgezet dan in de eerste drie kwartalen van 2017. Het aantal internetverkopen steeg met bijna 19%. 

 

Thema's
Lees ook
INretail spreekt verwachtingen uit

INretail spreekt verwachtingen uit

De omzet voor de sector wonen daalt in 2019 met gemiddeld 3%, stelt INretail in zijn brancheverwachting 2019. Dit komt volgens de organisatie door het opdrogen van de huizenmarkt en de stijging van de huizenprijzen. INretail verwacht dat in 2019 7% minder huizen van eigenaar wisselen en de huizenprijzen met 6% stijgen. Deze trend is vooral rond de grote...

Internet als omzetbrenger

Internet als omzetbrenger

Internet als verkoopkanaal gaat als een speer. Webwinkels zagen de omzet in de maand oktober met 7 procent stijgen ten opzichte van de vergelijkbare maand een jaar eerder. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is groeide volgens cijfers van het...

Kansen voor het nieuwe winkelen

Kansen voor het nieuwe winkelen

Vorig jaar groeide de online omzet in non-food met 19,5 procent in vergelijking met 2016. Naar schatting zijn er momenteel ruim 40.000 webwinkels, waaronder ook veel internationale online retailers. Een spookbeeld voor fysieke winkels? Wellicht, maar er zijn en blijven volop kansen voor deze groep die volgens sommigen ten dode is opgeschreven. Het...