Koeriersplatform biedt ondersteuning in groeifase

17-06-2022
Afgelopen januari werden ruim drie keer zoveel zakelijke ritten geboekt via
Afgelopen januari werden ruim drie keer zoveel zakelijke ritten geboekt via

De combinatie van snelheid en service maakt koeriersplatform Brenger voor Solfelt een zeer aantrekkelijke partner. Door de snelle groei heeft de online winkel veel baat bij de extra mankracht in het logistieke proces.

Afgelopen januari werden ruim drie keer zoveel zakelijke ritten geboekt via
Afgelopen januari werden ruim drie keer zoveel zakelijke ritten geboekt via

Afgelopen januari werden ruim drie keer zoveel zakelijke ritten geboekt via koeriersplatform Brenger als in dezelfde maand een jaar eerder. Retailers kiezen voor een flexibele transportoplossing omdat een eigen bezorgservice te veel risico's met zich mee brengt. Ook Tom Ridder, mede-eigenaar van Solfelt, ervaart dat er nogal wat haken en ogen zitten aan het in de lucht houden van een eigen bezorgdienst. ‘We vervoeren soms nog wel meubels zelf. Bijvoorbeeld als we met potentiële klanten, die graag een product met eigen ogen willen zien, een bezoek brengen aan de showroom van onze leveranciers. Maar dit betreft meestal een bezorging binnen de Randstad. Voor alle bezorgingen buiten de Randstad is het veel efficiënter om deze bij Brenger neer te leggen.’

Koeriersplatform biedt ondersteuning in groeifase

Luxe merken

Koeriersplatform biedt ondersteuning in groeifase

Ridder heeft samen met mede-eigenaar Guus Clous de online woonwinkel Solfelt ruim twee jaar geleden opgestart. Solfelt beschikt over een ruim aanbod unieke designproducten, meubels en woonaccessoires. De producten zijn afkomstig van luxe designmerken als Eichholtz, Borek, Rapture, Silk-Ka, Versmissen en Masiero. ‘Enkele jaren geleden viel het ons op dat sommige merken hun online propositie nog niet helemaal op orde hadden’, legt Ridder uit. ‘In dat gat zijn met Solfelt gesprongen. We helpen deze luxe merken om online de broodnodige stappen te zetten. Dat begint inmiddels zijn vruchten af te werpen.’

Groeifase

Solfelt werd een half jaar geleden door Brenger benaderd met het voorstel om een samenwerking aan te gaan. Dat kwam volgens Ridder precies op het goede moment. ‘Binnen de dienstverlening die wij voor ogen hebben hoort een snelle levering. Brenger zorgt hiervoor. Voorheen deden we de bezorging vaak zelf of via PostNL en dat verliep lang niet altijd even efficiënt. Ook de geleverde service maakt Brenger zeer aantrekkelijk. We vinden het geen wenselijke situatie dat een bezorger de meubels op de stoep zet en er verder niet meer naar omkijkt. Mede hierom zijn we ook te spreken over het ranking systeem van Brenger, dat garandeert dat de bezorger in kwestie professioneel en betrouwbaar is. Daarnaast heeft Brenger de planning altijd goed op orde en zijn de afspraken duidelijk.’

Tekst: Ralf Pijnenburg