Interieur is op en top emotie

07-10-2022
Interieur is op en top emotie

Leolux lanceerde op 30 september 2022 haar nieuwe campagne ‘Welcome to You’. Hierin neemt het merk naar eigen zeggen afstand van de doorgaans eenvormige wereld van designer furniture.

Interieur is op en top emotie

Reclamebureau Fitzroy: ‘In principe voert elk designer furniture merk min of meer dezelfde campagne. Men plaatst de meubels in een minimalistisch ingerichte, duur uitziende omgeving en schiet. Als er al modellen aanwezig zijn, zien deze er veelal hetzelfde uit als in de fashion: wenkbrauwen naar beneden en zo weinig mogelijk emotie tonen. En dat terwijl je interieur natuurlijk op en top emotie is.’

Interieur is op en top emotie

In de campagne van Leolux wordt deze steriele omgeving tot leven gewekt. Er ligt een half opgegeten sinaasappeltje op tafel, de camera is niet overal op tijd bij, en in de commercial zien we een koppel dansen, ruziën en de liefde bedrijven. In plaats van zo sensueel mogelijk een meubelstuk te verkopen, ploft de hoofdrolspeelster aan het begin van de commercial ongegeneerd op de bank neer.

Interieur is op en top emotie

Hans Filippini, Director Marketing & Sales Operations bij Leolux: ‘We willen mensen welkom heten bij zichzelf, omdat je met een Leolux meubel pas echt laat zien wie je bent. Vandaar de regel ‘Welcome to you’.’