Inspiratie met regelbare raamdecoratie

05-11-2019
Inspiratie met regelbare raamdecoratie

Bram Raaijmakers, per 1 november 2019 de nieuwe algemeen directeur van JASNO, ziet volop kansen om op verschillende terreinen expansie te realiseren met zijn onderneming. Onder meer in samenwerking met interieurbouwers en -designers binnen de projectmarkt. Raaijmakers volgt Jeroen Hermans en Simon Sants op en is sinds 2005 in verschillende managementfuncties verbonden aan JASNO.
Inspiratie met regelbare raamdecoratie
CityHub Amsterdam is voorzien van de shutters van Jasno.

Gefeliciteerd met uw benoeming tot algemeen directeur. Was dit altijd al een ambitie van u?
“De route richting het directeurschap is eigenlijk een organisch proces geweest. Die heb ik niet vanaf 2005 voor mezelf uitgestippeld. Ik doe graag dingen die ik leuk vind en word graag uitgedaagd, daarom heb ik zo veel ook zin in deze functie. Daarnaast beschikt JASNO over een solide organisatie en een sterk merk. Ik verheug me erop om samen met het team een volgende stap te maken.”

Wat zijn uw belangrijke doelen met JASNO?
“Allereest wil ik de sterke organisatie, waar we in al die jaren keihard aan hebben gewerkt, handhaven. Daarnaast willen we met JASNO nog dichter in de huid van de klant kruipen.
Met de verkleining van ons distributienetwerk hebben we een belangrijke stap gezet. Aan de hand van ons select partner programma willen we de kwaliteit van de winkelvloer van onze dealers verbeteren. Het grootste deel van de omzet zal in de toekomst ook van onze select partners vandaan komen.”

Welke nieuwe producten zetten jullie momenteel in de spotlights?
“We hebben dit jaar onze nieuwe collecties shutters en houten jaloezieën gepresenteerd, die naadloos op elkaar aansluiten. Naast de altijd populaire wit- en zwarttinten is er een selectie stijlvolle interieurkleuren terug te vinden in de collecties.
Ook de blinds collectie is onder de loep genomen. Zo zijn er vanaf nu ladderbanden in drie maten. Daarnaast is de website voorzien van een 3D configurator. Consumenten kunnen hiermee zelf dakraamshutters, vouwgordijnen, verticale lamellen of houten jaloezieën zelf samenstellen en online bestellen.
Het is tevens mogelijk om de configuratie op te slaan, met een dealer te delen en het inmeten en monteren aan een professional over te laten. Dit zijn allemaal producten die over het DNA van JASNO beschikken. We willen onderscheidend zijn en gaan niet over een nacht ijs bij het introduceren van innovaties.”

Bram Raaijmakers: "We willen de kwaliteit van de winkelvloer van onze dealers verbeteren."

JASNO richt zich behalve op de consument ook op de projectmarkt. Zijn er op dat gebied nog ontwikkelingen te melden?
“Jazeker. Waar we in het verleden de projectmarkt er zogezegd bijdeden, hebben we sinds enkele jaren iemand fulltime in dienst die zich hierop focust. Onze producten worden steeds vaker toegepast in onder meer hotels en vakantieparken in het luxe segment.
Enkele voorbeelden zijn bijvoorbeeld Hotel Boat&Co in Amsterdam, dat is net opgeleverd met zo’n veertig toogramen voorzien van shutters. En CityHub Amsterdam, een mix tussen een hotel en een hostel, is voorzien van onze shutters. Een ander bijzonder project betreft de inrichting van twee passagiersschepen met onze shutters.
Tijdens al deze projecten werken we intensief samen met gerenommeerde architecten, designers en interieurbouwers. Interieurbouwers ervaren het als prettig om het plaatsen van de shutters op full service basis aan ons over te laten; vanaf het inmeten en monteren tot het afwikkelen. Op die manier ontzorgen we de interieurbouwer, op eenzelfde manier als we de consument doen.”

Inspiratie met regelbare raamdecoratie