Groei webwinkels 2018

online-shopping-1929002_1920-300x225

Nederlandse consumenten kochten in 2018 voor 1,6 miljard euro in bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is een groei van 17% ten opzichte van 2017, meldt het CBS. Wel is de omzetgroei minder hoog dan in eerdere jaren. De Nederlandse webwinkels bereikten een omzetgroei van 18%. Ook voor de Nederlandse webwinkels vlakt de omzetgroei iets af. In 2015 groeide de omzet van Nederlandse webwinkels nog met 22%. 
Hoewel de online omzet desondanks sterk stijgt, lijkt een pure online strategie niet de beste optie voor retailers. Webwinkels zonder fysieke winkel zetten in 2018 13% meer om. Webwinkels met daarnaast ook een fysieke winkel behaalden in 2018 echter een omzet van maar liefst 26%. 
Thema's
Lees ook
Omzetstijging detailhandel

Omzetstijging detailhandel

De detailhandel heeft in maart 2019 4,4% meer omgezet dan in maart 2018, meldt het CBS. Voor non-food winkels was de omzet bijna 3% hoger dan in maart 2018. De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in meubels en woninginrichting realiseerden de grootste omzetstijging. Doe-het-zelf-, keukens-...

Fysieke winkels op structurele achterstand

Fysieke winkels op structurele achterstand

Je kunt je haast niet meer alleen manifesteren met een fysieke winkel. Degenen die dat wel proberen te doen dreigen structureel op achterstand te komen in de strijd om de gunst van de consument, blijkt uit het Vastgoedbericht 2019 van Rabo Real Estate Finance. Het bericht stelt bovendien dat de tijdelijke opleving van de economie structurele problemen...

Het online matras

Het online matras

Je ziet ze in Nederland – en elders - steeds vaker: online matrassen aanbieders. Een gestandaardiseerd matras dat je online kunt bestellen en dat snel geleverd wordt. Na zo’n honderd dagen gratis proberen, kunnen klanten, mocht het hen niet bevallen, het matras gratis retourneren. Matt Sleeps is een van de bedrijven die een dergelijk concept...