Pelargonium for Europe (PfE), een collectief van Europese geraniumveredelaars, start een nieuwe, internationale promotiecampagne: Europe in Bloom. In een geselecteerd aantal landen, waaronder Nederland en België, worden geraniumaankopen door consumenten gestimuleerd.
De campagne die van 2020 tot en met 2022 in de relevante verkoopperiode gevoerd wordt, is mede mogelijk gemaakt met financiële steun van de Europese Unie. Voorafgaand aan de grootschalige promotiecampagne heeft PfE uitvoerig marktonderzoek gedaan. Daaruit blijkt dat er volop kansen zijn om de verkopen van geranium naar een hoger niveau te tillen Belangrijk onderdeel van de campagne is de beeldvorming van geranium. De zomerbloeier wordt als eigentijdse zomerbloeier gepresenteerd en de verbeterde eigenschappen extra benadrukt. De nieuwe generatie geranium, met ook nieuwe kleuren, is sterker en hipper dan ooit. Zo zijn ze beter bestand tegen droge periodes en uitstekend toe te passen binnen huidige balkon- en terrastrends. De publiciteitscampagne laat onder meer verrassende toepassingen van geranium zien.
- Bekijk ook
- pelargonium-trade.com