Fysieke winkels op structurele achterstand

online pixabay

Je kunt je haast niet meer alleen manifesteren met een fysieke winkel. Degenen die dat wel proberen te doen dreigen structureel op achterstand te komen in de strijd om de gunst van de consument, blijkt uit het Vastgoedbericht 2019 van Rabo Real Estate Finance. Het bericht stelt bovendien dat de tijdelijke opleving van de economie structurele problemen op dit gebied alsnog verbloemt. Is een volledige online strategie dan de toekomst? Een mogelijk antwoord op deze vraag is te lezen in Meubel+ 4, die verschijnt op tien mei. 

Aansluitende op de grote online groei, brengt Meubel+ in een tweede artikel online platforms onder de aandacht. Samenwerken met platforms brengt grote voordelen met zich mee voor ondernemers. Maar zijn die voordelen voor alle ondernemers even groot? En maken we ons terecht zorgen over de macht van deze platforms? Toch bieden platforms ook zeker mogelijkheden, waarover verschillende experts in het aankomend nummer meer zullen vertellen. 

Thema's
Lees ook
Milaan, logistiek en platforms in Meubel+

Milaan, logistiek en platforms in Meubel+

Deze week in de nieuwe Meubel+: uiteraard de Salone del Mobile in Milaan. Wat zijn dé interieurtrends van 2019? Een verslag in beeld met de nieuwste ontwerpen. In ons dossier aandacht voor logistiek. Zo vertelt Rogier Stoop, commercieel directeur van transportbedrijf Jan Krediet over hoe zijn bedrijf het aanpakt. Daarnaast meer over de eerste...

Omzetstijging detailhandel

Omzetstijging detailhandel

De detailhandel heeft in maart 2019 4,4% meer omgezet dan in maart 2018, meldt het CBS. Voor non-food winkels was de omzet bijna 3% hoger dan in maart 2018. De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in meubels en woninginrichting realiseerden de grootste omzetstijging. Doe-het-zelf-, keukens-...

Groei webwinkels 2018

Groei webwinkels 2018

Nederlandse consumenten kochten in 2018 voor 1,6 miljard euro in bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is een groei van 17% ten opzichte van 2017, meldt het CBS. Wel is de omzetgroei minder hoog dan in eerdere jaren. De Nederlandse webwinkels bereikten een omzetgroei van 18%. Ook voor de Nederlandse webwinkels vlakt de omzetgroei...