De toekomst van de fysieke winkel

laptop

Heeft de fysieke winkel nog een toekomst? Uit onderzoek van ABN Amro komen opvallende resultaten. Zowel in 2015 als in 2018 onderzochten zij de houding en het gedrag van consumenten ten aanzien van fysieke winkels en webwinkels. Het aantal mensen dat zich online oriënteert wordt groter en ook het aantal online aankopen groeit met rasse schreden. Steeds minder mensen brengen nog een bezoek aan fysieke winkels. Waarom bezoeken mensen de fysieke winkels eigenlijk nog? Dit en meer leest u in het nieuwe nummer van Meubel+ dat aankomende vrijdag verschijnt. 

Thema's
Lees ook
Retailers steeds kieskeuriger

Retailers steeds kieskeuriger

In 2018 is er ruim honderdduizend vierkante meter winkelruimte minder opgenomen dan in 2017, meldt de Rabobank in het Rabo Vastgoedbericht 2019. Het aantal winkels nam de afgelopen vijf jaar met 5,7% af. De bank baseert deze informatie op onafhankelijk technologiebedrijf Calcasa. Desondanks leidde deze daling niet tot meer leegstand. Deze...

Sterke omzetstijging woonwinkels

Sterke omzetstijging woonwinkels

De detailhandel zette in februari 4,3% meer om dan in februari 2018, meldt het CBS. De woonsector laat de sterkste groei zien. Winkels in meubels en woninginrichting zetten 7,2% meer om dan in februari 2018. Winkels in doe-het-zelf artikelen, keukens en vloeren zetten 9,8% meer om dan het jaar ervoor.  In januari van dit jaar was er ook al sprake...

Sterke toename online shoppen over de grens

Sterke toename online shoppen over de grens

In 2018 kochten vijf miljoen Nederlandse consumenten online producten en diensten in het buitenland, blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor. Dit is een toename van 32% ten opzichte van 2017, toen het nog ging om 3,8 miljoen consumenten. Het bedrag dat wordt uitgegeven in deze webshops is gestegen van 765 miljoen naar 880 miljoen. Vooral...