Van 16 tot en met 21 april vindt in Rho Fiera Milano de 62ste editie van de Salone del Mobile.Milano plaats, waarbij niet alleen ‘mooie’ en ‘goed gemaakte’ producten weer op een uniek internationaal podium worden gebracht, maar ook met een nieuwe, gedurfde, letterlijk ‘out of the box’-aanpak, een noodzakelijke voorwaarde om zichzelf te innoveren en te evolueren.
Een uitdaging die vraagt om visie, luisteren, analysevermogen, enthousiasme, nieuwsgierigheid en een flinke dosis veerkracht en elasticiteit om het hele ontwerpsysteem ten goede te komen met het oog op het voortdurend verbeteren van de beurservaring. Dit alles binnen de context en ten behoeve van de ecologische transitie.
Het resultaat was de herlancering van de optimalisatie van de lay-out en de bezoekerspaden in EuroCucina en de International Bathroom Exhibition, dankzij de bijdrage van de neurowetenschappen en de invoering van een filosofie waarbij de mens centraal staat; een totale herverdeling van de paviljoens met het oog op het groeperen van de exposanten op basis van inhoud en bezoekersdoelgroep om de waarde en betekenis van de bezoekerservaring te versterken; een overvol en multidisciplinair cultureel aanbod gedurende het hele evenement.
Evolutie en innovatie sleutelwoorden voor de 62ste editie
Evolutie en innovatie zijn de sleutelwoorden voor de 62ste editie van de Salone del Mobile.Milano, die van een strikt beursevenement steeds meer een inclusieve, op waarden gebaseerde, verantwoordelijke context en structuur krijgt, die het hele jaar door relaties, verhalen en projecten genereert die relevant zijn voor de ontwerpgemeenschap.
- Bekijk ook
- salonemilano.it/en