Beddenbranche Trendmonitor

De Beddenbranche Trendmonitor 2019 biedt inzicht in de online oriëntatie, interesse en loyaliteit van de Nederlandse consument met betrekking tot bedden en beddengoed. 
Beddenbranche Trendmonitor Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van bedden en beddengoed? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke type producten wordt er gezocht? In de analyse is tevens het zoekvolume naar merken en winkelformules binnen de slaapbranche in kaart gebracht, onderverdeeld in matrassen, boxsprings, dekbedden, hoofdkussens, dekbedovertrekken, hoeslakens, moltons, spreien en matrasbeschermers. Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het zoekvolume kan niet zonder meer naar exacte verkoopcijfers worden vertaald maar levert wel concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte. Het onderzoeksrapport telt 105 pagina’s op A4-formaat.

InCoDa