Geen tijd, geld of personeel voor eigen bezorgdienst

Afgelopen januari werden ruim drie keer zoveel zakelijke ritten geboekt via koeriersplatform Brenger als in dezelfde maand een jaar eerder.

Nog steeds blijft de vraag via retailers stijgen. Dat is opvallend, gezien winkels en
Geen tijd, geld of personeel voor eigen bezorgdienst

Nog steeds blijft de vraag via retailers stijgen. Dat is opvallend, gezien winkels en afhaalpunten dit jaar ‘gewoon’ weer open zijn. Toch blijft de consument vragen om aan huis bezorging en dan het liefst zo duurzaam en efficiënt mogelijk. Retailers zitten hierdoor vaak met de handen in het haar zitten omdat ze het transport niet geregeld krijgen.

De stijging van 200 procent in 2021 die Brenger constateert gaat om groot te vervoeren spullen zoals meubels, industriële goederen en fietsen die van retailers worden gekocht, bezorgd of ernaar worden geretourneerd.

Retailers klopten het afgelopen jaar zoveel vaker bij Brenger aan vanwege met name gebrek aan tijd, geld of personeel om zelf de ritten uit te voeren, een planning te maken of een customer care te faciliteren. Ook de schade die vaak wordt geleden tijdens een transport is een reden om de transportdienst van Brenger te proberen, blijkt uit een rondvraag. Kortom, retailers kiezen voor een flexibele transportoplossing omdat een eigen bezorgservice te veel risico's met zich mee brengt.