Een nieuwe lichtcultuur

De nieuwe flagshipstore van het Duitse verlichtingsbedrijf Occhio heeft zijn deuren geopend op de Milanese ‘lichtstraat’, een helder statement onder de daar gevestigde fabrikanten van verlichting. 
Een nieuwe lichtcultuurNaast het hoogwaardig design van de slimme verlichtingsoplossingen die Occhio biedt, ligt de focus vooral op de hoogste lichtkwaliteit en op de onevenaarbare ‘joy of use’ – een nieuwe lichtcultuur met andere woorden. In zijn eerste Italiaanse flagshipstore verwelkomt Occhio zowel privéklanten als vakmensen. Het Duitse designbedrijf toont op 120 vierkante meter zijn volledig productengamma. Hier kan men de innovatieve functies en toepassingsmogelijkheden van Occhio concreet beleven en staat deskundigheid van het hoogste niveau op het vlak van lichtplanning ter beschikking. ‘Met de Occhio store Milano zetten we een belangrijke stap om door te dringen op de Italiaanse markt. In Milaan, de internationale designmetropool, plaatsen wij een baken voor lichtcultuur en nodigen wij bezoekers uit om via verlichting uiting te geven aan hun eigenheid,’ vertelt Axel Meise, oprichter en designer van Occhio.
Foto's by Occhio; fotograaf: Christoph Philadelphia