“Deze dynamiek past bij mij”

Martens Kantoorinrichting voor inrichting van tijdelijke kantoren en projectlocaties is overgenomen door Maarten Mulders (50). Hij wil op termijn het bedrijf nog slagvaardiger, duurzamer en efficiënter maken.
“Deze dynamiek past bij mij”Martens Kantoorinrichting is gestart in 1940 en gevestigd in Helmond. Thea en John Martens leiden dit familiebedrijf al sinds 1980. Zij zijn er trots dat het familiebedrijf wordt voortgezet door Mulders, waardoor de continuïteit van het bedrijf is gewaarborgd.
“Dit is een ontzettend leuk bedrijf met een duurzame filosofie”, aldus de nieuwe eigenaar van Martens Kantoorinrichting. “De producten die we verhuren nemen we na afloop van een project telkens terug en knappen we weer op. Voor de toekomst ben ik van plan om verder te borduren op deze duurzame gedachte. Zo wil ik graag behalve onze producten ook onze eigen organisatie nog duurzamer en groener maken.”
 
Ambitie
Mulders heeft de ambitie om Martens Kantoorinrichting verder uit te bouwen, nog succesvoller te maken en verder te automatiseren. “Het voorraadbeheer en de boekhouding wil ik op korte termijn automatiseren, om zodoende meer efficiency en slagvaardigheid te bewerkstellingen”, legt hij uit. “Verder ben ik nog van plan om ons hoofdkantoor en magazijn naar elkaar toe te trekken. De afstand tussen beide locaties is nu te groot.”
 
“Deze dynamiek past bij mij”Bouwprojecten
Naast het inrichten van tijdelijke kantoren biedt Martens ook de mogelijkheid om zorg te dragen voor het beheer ervan. Desgewenst wordt de volledige verantwoordelijkheid voor vervoer, montage, onderhoud, inhuizen en opslag uit handen genomen. De onderneming heeft met name een vaste klantengroep in de bouwhoek.
“Op het moment dat klanten een project opstarten, zijn ze gebaat bij een zeer snelle levering van kwalitatief goed en duurzaam meubilair,” vertelt Mulders. “Dit geeft al aan dat onze business zeer dynamisch is. Dat ligt me wel.”

Het volledige interview met Maarten Mulders is te lezen in Meubel+ nr 4.