E-commerce

Uit dit dossier
Online als volwaardig handelskanaal

Online als volwaardig handelskanaal

Meer dan de helft van de consumenten in de EU bedient zich met goederen en diensten die online worden aangeboden, stelt het CBS vast. Ondernemers die hun klanten virtueel wil blijven ontmoeten, moeten daarvoor een online strategie zien te ontwikkelen die vooral effectief dient zien. Makkelijker gezegd dan gedaan, laat de praktijk zien. Deze zomer...

Het online matras

Het online matras

Je ziet ze in Nederland – en elders - steeds vaker: online matrassen aanbieders. Een gestandaardiseerd matras dat je online kunt bestellen en dat snel geleverd wordt. Na zo’n honderd dagen gratis proberen, kunnen klanten, mocht het hen niet bevallen, het matras gratis retourneren. Matt Sleeps is een van de bedrijven die een dergelijk concept...

Fysiek en online winkelgedrag

Fysiek en online winkelgedrag

Fysieke winkels zijn nog steeds in beeld voor de Nederlandse jongeren, stelt accountants- en advieskantoor PwC in de Nederlandse Consumer’s Insights Survey 2019. Het kantoor ondervroeg voor hun onderzoek 21 duizend consumenten uit 27 landen. Uit het onderzoek bleek dat jongeren tussen de 17 en 31 jaar vaker aangaven fysieke winkels te bezoeken...

Online omzetgroei pure internetverkopen neemt af

Online omzetgroei pure internetverkopen neemt af

De online omzetgroei in de detailhandel neemt af, zo blijkt uit cijfers van het CBS. In het vierde kwartaal van 2018 groeide de online omzet met 16%.  Dat is het kleinste verschil sinds eind 2014.  Dit is grotendeels te wijten aan de pure internetverkopers, bedrijven die onlineverkoop als hoofdactiviteit hanteren. De online omzetgroei...

Mobiele transacties nemen toe

Mobiele transacties nemen toe

Uit onderzoek van commerce marketingbedrijf Criteo blijkt dat de pc steeds minder wordt gebruikt bij online aankopen. Consumenten doen steeds vaker hun inkopen bij webshops via de smartphone. In Europa groeide het mobiele aandeel in het derde kwartaal van 2018 naar 43%. In Nederland alleen werden 53% van de online aankopen met een mobiel aangeschaft....

Kansen voor het nieuwe winkelen

Kansen voor het nieuwe winkelen

Vorig jaar groeide de online omzet in non-food met 19,5 procent in vergelijking met 2016. Naar schatting zijn er momenteel ruim 40.000 webwinkels, waaronder ook veel internationale online retailers. Een spookbeeld voor fysieke winkels? Wellicht, maar er zijn en blijven volop kansen voor deze groep die volgens sommigen ten dode is opgeschreven. Het...

Reguliere winkel heeft afgedaan

Reguliere winkel heeft afgedaan

Retailspecialisten van Rabobank winden er dit keer geen doekjes meer om. In de jongste analyse van de bewegingen in de detailhandel worden nauwelijks nog genuanceerde formuleringen gebruikt. Rabobank brengt elke maand een update uit van de retailmarkt. In de beschouwing over de maand juli geven analisten aan, dat retailondernemers voortvarendheid dienen...

Steeds vaker online winkelen

Steeds vaker online winkelen

In Nederland winkelde in 2017 79% van de mensen van 16 tot 75 jaar online. Dit overstijgt het Europees gemiddelde. In Europa winkelde 57% van de burgers dat jaar online. Nederland zit met deze cijfers in de top vijf van EU-landen, aldus het CBS. Het Verenigd Koninkrijk spant de kroon. Daar winkelde in 2017 82% van de bevolking online.  Het...

Minder fysiek winkelbezoek

Minder fysiek winkelbezoek

Bij de aanschaf van een bed of matras bezoeken consumenten gemiddeld 2,1 fysieke winkels voordat ze tot de definitieve aanschaf overgaan. Het gemiddeld aantal fysieke winkels dat men bezoekt voor de aankoop van een bed of matras is daarmee over de afgelopen drie jaar met 38 procent afgenomen.

V&D online terug

V&D online terug

Terug van weggeweest, maar dan wel alleen online: V&D. Gemikt wordt op actieve consumenten van boven de veertig, logisch want de merknaam zit bij deze groep nog heel goed tussen de oren. V&D online – op 5 september live gegaan – biedt ook woonartikelen op het platform Een platform, want de initiatiefnemers hebben alles uitbesteed...

Gratis 2 nummers op proef
Gratis 2 nummers op proef

Bent u nog niet bekend met Meubel+?
Vraag dan hier uw proefabonnement aan en ontvang 2 gratis proefnummers.

Aanvragen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief
Meubel+ Inkijkexemplaar

Meubel+ Een nieuw crossmediaal platform