Steeds vaker online winkelen

online winkelen

In Nederland winkelde in 2017 79% van de mensen van 16 tot 75 jaar online. Dit overstijgt het Europees gemiddelde. In Europa winkelde 57% van de burgers dat jaar online. Nederland zit met deze cijfers in de top vijf van EU-landen, aldus het CBS. Het Verenigd Koninkrijk spant de kroon. Daar winkelde in 2017 82% van de bevolking online. 

Het online winkelen is in de gehele Europese Unie sterk toegenomen. Tien jaar geleden, in 2007, winkelde 30% van de EU-burgers online. Dit betekent dat het aantal online winkelaars in de EU de afgelopen tien jaar bijna is verdubbeld. 
Lees meer artikelen over
Gerelateerde artikelen
Omzet woonbranche stabiel

Omzet woonbranche stabiel

De omzet van de winkels in non-food groeide in augustus met 2,1 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 2,4 procent hoger dan een jaar eerder. De winkels in meubels en woninginrichting hebben ongeveer hetzelfde omgezet als in augustus 2017, aldus het CBS. De winkels in kleding realiseerden in augustus de grootste omzetstijging....

Gemiddelde dagproductie van de Nederlandse industrie stijgt

Gemiddelde dagproductie van de Nederlandse industrie stijgt

De gemiddelde dagproductie van de Nederlandse industrie was in augustus 2018 3,1 procent hoger dan in augustus 2017, aldus het CBS. De gemiddelde dagproductie neemt al drie jaar elke maand toe ten opzichte van een jaar eerder.  De productie van de transportmiddelenindustrie groeide in augustus 2018 het sterkst en produceerde in augustus 2018 bijna...

Omzetgroei voor Rivièra Maison

Omzetgroei voor Rivièra Maison

Rivièra Maison behaalde in 2017 een omzet van ruim 54 miljoen euro en groeide daarmee ruim 14% ten opzichte van een jaar eerder, zo blijkt uit een jaarrekening van Rivièra Holding. De meeste omzet komt van de groothandel: 29,5 miljoen euro. De winkels brengen ruim 20 miljoen euro op en het bedrijf heeft ruim vier miljoen euro te...

Meer uitgaven, maar minder positief

Meer uitgaven, maar minder positief

Nederlandse consumenten hebben in juni ongeveer 3% meer besteed dan een jaar eerder, meldt het CBS. Vooral de uitgaven aan duurzame goederen zijn in juni toegenomen. Men gaf ongeveer 4,5% meer uit aan duurzame producten dan in juni 2017. Daarnaast gaf men meer uit aan o.a. voedingsmiddelen, energie, water en diensten. Het consumentenvertrouwen is echter...

Lichte plus woonbranche juni

Lichte plus woonbranche juni

De omzet van de winkels in non-food groeide in juni met 1,7 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 1,4 procent hoger dan een jaar eerder. Dit maakte het CBS vandaag bekend. De omzet van de woonbranche groeide met 1,6 procent in vergelijking met juni 2017. Daarnaast deden winkels in dhz-artikelen, keukens en vloeren...