Persoonlijk tintje

woonkamer-300x193

Voor consumenten die nauwelijks uit de voeten kunnen met de inrichting van hun huis, van kamer tot kamer, komt de site roomed.nl met een aantal tips. De aanwijzingen worden overigens direct genuanceerd. ‘Deze regels mag je best met een korreltje zout nemen, want het gaat er om dat jij je thuis voelt’.

De adviezen hebben vooral de bedoeling, zo lijkt het, om gebruikers aan te moedigen het eigen gevoel te volgen. De ruimte onder een tafeltje of kastje mag je best invullen met een mand waar je ook weer van alles in kunt doen. En objecten mogen best in groepjes van oneven aantallen staan. Andere tip is om zoveel mogelijk een persoonlijk stempel te drukken op de ruimtes die je aan het aankleden bent. ‘Zonder een persoonlijk tintje lijkt je huis net een showroom’.

 

 

 

Lees meer artikelen over
Gerelateerde artikelen
Omzet woonbranche stabiel

Omzet woonbranche stabiel

De omzet van de winkels in non-food groeide in augustus met 2,1 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 2,4 procent hoger dan een jaar eerder. De winkels in meubels en woninginrichting hebben ongeveer hetzelfde omgezet als in augustus 2017, aldus het CBS. De winkels in kleding realiseerden in augustus de grootste omzetstijging....

Meer verkopen door sfeer

Meer verkopen door sfeer

Door toeval startten de ondernemers Martin van Driel en Hanneke van Driel-Overdiek in november 2014 een eigen beddenzaak onder de naam ‘Pockets’.  De winkel, gevestigd in ‘t Gooise Laren, werd in 6 weken tijd gerealiseerd. De ondernemers zijn al jarenlang in de woonbranche actief met de eigen ontwerpstudio ‘Studio Martin van Driel’. Samen ontwerpen,...

Vloerplan essentieel voor slagen van woonwinkel

Vloerplan essentieel voor slagen van woonwinkel

Een verbouwing, een nieuw vloerplan of kleine veranderingen in de winkel, bijvoorbeeld door middel van rouleren van meubelen, laten de omzet stijgen en zorgen voor meer plezier in het werk. Dat zegt Martin van Driel, al jaren actief in de woonbranche en sinds 1994 adviseur bij Studio Martin van Driel. Samen met zijn partner Hanneke van Driel-Overdiek...

Tips voor de slaapspecialist

Tips voor de slaapspecialist

Tijdens het Bed & Slaap Event van WoonWerk kregen slaapspecialisten tips om de moderne en voorbereide klant van dienst te zijn.In de aankomende editie van Vakblad Slapen vind u al deze tips terug en een uitgebreid verslag van het event. Hierbij alvast een aantal tips: - Geef de klant persoonlijke aandacht, wees eerlijk en stel hem in de winkel...

Tips uit de VS

Niet alleen in Nederland is de consument veranderd. Ook in het buitenland is het lastig de consument de winkel in te krijgen. In de Verenigde Staten zijn echter een aantal slaapdetaillisten aangewezen als ware slaapspeciaalzaak-helden, ofwel de 'Retail Stars of Bedding'. Het Amerikaanse vakblad Furniture Today vroeg deze retailsterren om tips. In de komende editie van Vakblad Slapen, die verschijnt op 21 maart 2014, zullen we hier dieper op ingaan. Een tip willen we u niet onthouden: 'Maak kennis met de klant' De klant komt de winkel binnen en wordt vaak aangesproken met: "Kan ik u ergens mee...