Bumbal

Gebruiksvriendelijke software voor leveren van meubels
Bumbal is dé oplossing voor het bezorgen van bijvoorbeeld (tuin)meubels. Met deze software bespaar je tijd, geld en verhoog je tegelijk klantwaarde.

Tegenwoordig moet alles sneller, efficiënter en de klant vraagt meer service, ook bij de levering. Met Bumbal plannen klanten zelf online de afspraak voor levering in. De software zorgt automatisch voor de ideale planning voor het transport. En klanten volgen de bestelling via track en trace op de dag van levering.
De software is speciaal ontwikkeld voor groothandels, retailers, e-tailers, productiebedrijven en serviceorganisaties met eigen voertuigen. En is goed te koppelen aan andere bestaande (ERP/webshop) systemen. Met Bumbal transport software komt een betaalbare logistieke oplossing voor iedere ondernemer binnen handbereik.

Klimaat
Er is veel software op het gebied van planning & transport maar die is vaak ingewikkeld en kostbaar. En wist je dat bijna 50% van het transport nog steeds leeg rijdt? Dit is niet te rijmen met de enorme uitdaging waar we mee te maken hebben op het gebied van de veranderingen van het klimaat. Daarom is Bumbal ontwikkeld.
Deze naam, een verbastering van Bumblebee (hommel), en het logo is bewust gekozen. Bijen en hommels staan voor een duurzame wereld. Ze werken organisch en slim samen en vrij vertaald is de hommel de vrachtwagen onder de bijen.

Stop kilometerverspilling
Met de slimme Bumbal software kun je het aantal loze kilometers terugdringen en tegelijk de service richting klanten verbeteren. Met Bumbal maak je sneller afspraken met klanten, plan je slim met geavanceerde rit- en route planningsoftware, volgt de klant handig de levering met track en trace op de dag van uitvoering en heb je direct een digitale registratie na aflevering.

Bespaar veel tijd
Het is natuurlijk wel handig als de klant thuis is wanneer je de meubels bezorgt. Daarom spreek je met de klant een moment af. Maar klanten hebben het druk en zijn vaak lastig bereikbaar.
Een telefoontje duurt soms langer dan gepland en de klant heeft niet altijd de agenda bij de hand. Je moet regelmatig terugbellen en bent uiteindelijk behoorlijk wat tijd kwijt.
Met Bumbal nodig je de klant automatisch per e-mail of SMS uit om zelf de afspraak online in te plannen in een digitale omgeving in de huisstijl van jouw onderneming. De klant kiest zelf een tijdvak in een systeem. Het systeem berekent welke tijdvlakken in een efficiënte route passen.
De klant kan vervolgens alleen uit die momenten kiezen. Zo zorgt Bumbal continu voor een ideale transportplanning. De klant ontvangt automatisch een bevestiging. Dat scheelt veel werk bij het maken van afspraken.

Plannen met één druk op de knop
Met Bumbal kan iedereen de planning maken. Activiteiten invoeren is makkelijk. Evenals de planning bekijken en waar nodig aanpassen. Je bekijkt de route in bijvoorbeeld Google Maps. Wanneer je nog wat wil wijzigen sleep je een activiteit zo van een rit af of weer terug. Bumbal transportplanning houdt standaard rekening met afstand en tijd. En met zaken als voertuigtype en historische verkeersinformatie. $De planning kan ook rekening houden met capaciteitsrestricties zoals gewicht, kubieke meter of aantallen. Een route voor een grote vrachtwagen is anders dan de route voor de levering per bestelbus. Ook die opties zijn beschikbaar in Bumbal.

Track en trace
Het is een uitdaging om klanten te informeren over een nauwkeurig aflevertijdstip en dat is wel belangrijk voor de klantbeleving. Bumbal informeert de klant automatisch. Via track en trace ziet de klant op de dag van levering online wat het verwachtte tijdstip van levering is. Wanneer je vertraging hebt door bijvoorbeeld een file ziet de klant dat direct.

Aftersalestraject
Ander voordeel is dat direct na levering het aftersalestraject start. De chauffeur ontvangt vooraf de planning met alle benodigde informatie in de geïntegreerde Bumbal chauffeurs app. Daarin registreert de chauffeur bij levering zaken als de handtekening van de klant, bijzonderheden en eventuele foto’s van de levering. Dit als bewijs van levering of om eventuele manco’s goed vast te leggen.

Klanttevredenheid verhogen
Het terugdringen van loze kilometers is niet alleen goed voor het klimaat maar ook voor de portemonnee. Een efficiënte planning betekent minder brandstofverbruik en meer stops per bezorgronde. Door geautomatiseerd contact met de klant bespaar je heel veel tijd.$Het mooie is dat die automatisering ook nog eens bijdraagt aan de klantbeleving. De klant kiest zelf het levermomenten en blijft tussen het moment van bestellen en de levering optimaal geïnformeerd over de levering.
De online Bumbal omgeving waarin de klant een afspraak plant en de levering met track en trace volgt is volledig in de huisstijl van jouw (tuin)meubelbedrijf. Wel zo fijn voor de herkenbaarheid.

Benieuwd naar Bumbal? Vraag een gratis demo aan.

Bumbal
Nieuwlandstraat 48
5038 SP Tilburg
Tel: 013 220 1600
Email: [email protected]
Support Desk: [email protected]

www.bumbal.eu

Direct contact met Bumbal