Bestelgemak met een ruime portefeuille

Bitossi Home

Toen Pieter-Leen Burger in 2015 voor een vakantie naar Italië vertrok, had hij niet kunnen vermoeden dat daarmee de basis zou worden gelegd van een succesvol distributiebedrijf.

Cruciaal in het verhaal is de vondst, zoals Burger het noemt, van die ene pan van Bitossi Home. ‘Dit bijzondere product was in Nederland nog niet verkrijgbaar, ontdekten we al snel. Voor we het wisten sloten we met ons bedrijf Prospectt een importcontract af voor de Nederlandse markt.’

Prospectt vertegenwoordigt inmiddels als distributeur onder leiding van algemeen directeur Burger producten van veertien merken. ‘Met merken vijftien en zestien in aantocht’, stelt hij in het vooruitzicht. Burger presenteert zich jaarlijks op tal van vakbeurzen, onder andere op ShowUp, om de merken onder de aandacht van de handel te brengen. Burger omschrijft ShowUp als een ‘bruisende, lichte en energieke beurs’. Hij merkt dat het evenement een internationale bezoekersgroep trekt. Een ‘verbreding van de markt’, noemt hij dat. ‘Voor ons een belangrijke beurs om bovendien nieuwe, aansprekende merken te ontdekken.’

Merken 

Burger is van mening dat de manier waarop zijn onderneming is ingericht ‘echt tegemoet komt aan de wens van onze relaties om op een praktische manier in te kunnen kopen’. ‘Met de ruime portefeuille die we voeren, bieden we onze klanten gemak en overzicht. Wanneer je als detaillist een veelheid merken verkoopt, zou je in beginsel contacten moeten onderhouden met tal van distributeurs. Door onze manier van werken kunnen onze klanten volstaan met één contactpersoon voor, in ons geval, tal van merken. Omdat we een brede range voeren, bieden we onze winkeliers de mogelijkheid om op een heel efficiënte en toch brede manier in te kopen.’

webshop en showroom

De zoekfunctie van de B2B webshop van Prospectt wordt binnenkort bovendien uitgebreid, stelt Burger in het vooruitzicht. ‘Onze relaties kunnen straks niet alleen zoeken op merk, maar ook op basis van het type product, op een thema of op kleur.’ Prospectt onderhoudt verder een eigen showroom in Gouda. ‘Onze webshop is ingericht op bestelgemak. Onze showroom biedt de mogelijkheid om je te laten inspireren door het veelzijdige aanbod. We proberen onze klanten  maximaal van dienst te zijn.’

Prospectt wist zich een aantal jaren geleden te transformeren van een agentschap in een distributiebedrijf. ‘Voor ons de meest geschikte vorm om de markt optimaal te kunnen bedienen. Als distributeur profileren we ons momenteel met merken uit landen als Italië, Zweden, Groot Brittanië en Griekenland. Juist door de distributie in Nederland te verzorgen van producten van meerdere aanbieders uit één land, kunnen we onze klanten de mogelijkheid tot combineren bieden. Een aspect dat het voor alle partijen interessant maakt om met ons in zee te gaan.’

De eerste pan

De eerste pan van Prospectt (Bitossi Home) 

Introducties

Love Warriors

De jongste aanwinst voor Prospectt is Love Warriors. Dit Zweedse bedrijf specialiseert zich onder meer in photo art. Met wisselende thema’s probeert het bedrijf de aandacht van de handel vast te houden. Love Warriors laat zich ook  zien met interieuraccessoires zoals potten, kussens, kaarsen en kleinmeubelen. Prospectt brengt de producten van Love Warriors vanaf mei in Nederland op de markt.

Men’s Society

Prospectt is recent distributeur geworden van Men’s Society. Dit Britse merk uit Norfolk brengt ‘cadeaus voor mannen’. Burger bespeurt ‘een grote vraag’ naar ‘originele mannencadeaus’. ‘Men’s Society is een echte toevoeging aan ons merkenpalet.’

Zenza

Prospectt voert onder het interieurmerk Zenza een aanbod met onder meer een handgemaakte lampencollectie, accessoires en sieraden, uitgevoerd in onder meer bohemian style en in oosterse en industriële sferen.

 

 

 

 

Lees ook
De nieuwe Meubel+ op ShowUP

De nieuwe Meubel+ op ShowUP

De eerste Meubel+ van 2019 ligt bij de abonnees op de deurmat. Hierin meer over Bijnen Meubel Groep, waarbij Jilt Prins vertelt over de stappen die zij de afgelopen jaren hebben genomen om bij te blijven bij de zich ontwikkelende markt. En dan is er nog het verhaal van vijf ontwerpers, die vertellen over hun ervaringen tijdens hun studie aan de Design...

Servies maakt het interieur compleet 

Servies maakt het interieur compleet 

Servies is bij uitstek het product om een inrichting compleet te maken. Dat vindt Pieter-Leen Burger van Prospectt, leverancier van de merken Bitossi Home en Dassie Artisan en de linker op de foto. Omdat het voor de winkelier lastig is grote voorraden aan te houden, ontwikkelde Burger tafelconcepten. Daarmee zijn collecties breed te zien en kan de...